De bouw van de FFN85.380CF begon aan de hand van een artikel in het blad 1-1-2. Tesamen met een chassistekening en een model van de Iveco EuroFire van Wiking ben ik begonnen. Allereerst de cabine onderhanden genomen. Hier eerst de karakteristieke knik in de zijwand aangebracht. Vervolgens de spatborden en het onderstel gemaakt. De eerste en de derde as kunnen sturen (zijn gekoppeld!). Hier eerst een foto van het originele Wiking model (foto van de website van Wiking):

Na het aanpassen van de cabine, heb ik de opbouw gemaakt. Dit aan de hand van de foto's die ik in het artikel had staan en een paar foto's van internet. Hierbij moest ik uitkijken niet de foto's van de vergelijkbare, maar op details afwijkende, 2 andere FFN85's van de Gezamelijke Brandweer te gebruiken. De tussenstand werd de volgende foto:

(op de achtergrond de eerste door mij verbouwde Iveco, dit keer tot FFV 75.300 4x4)
Hierna verder gegaan met de detailering van de cabine: de richtingaanwijzers:

Hierna werd mij duidelijk dat ik informatie te kort kwam. Na een zoektocht op internet kwam ik er achter op welke post het voertuig stond, en vond ik ook de website van deze post: Kazerne Botlekweg Via de website een mailtje gestuurd en een aardige reactie gekregen. Inmiddels heb ik een paar mooie foto's van de bovenkant ontvangen (Patrick: Bedankt!) Dankzij de foto's kwam ik er achter dat ik de opbouw te hoog gemaakt heb, en dat de cabine nog niet goed is. Ik heb vervolgens eerst de cabine aangepast: Er ligt tranenplaat op het achterste deel van het dak, het originele DAF-dak is van een dag-cabine (hiervoor een Herpa CF verzaagd) en de achterwand van de cabine staat rechtop. De aanpassingen aan het dak zijn op de foto te zien:


Een overzicht van de 'werkplaats':

Links vooraan de bumper en de spatborden, daarnaast de cabine.
Achter de lijm ligt de oude opbouw nog en rechtsachteraan is het chassis zichtbaar.
Verder diverse gereedschappen: vijlen, mesje, lijm, schuifmaat en snijmat.